Money, money, money must be funny in a rich mans world!

 
Pengar, pengar, pengar.... ja, många hål att stoppa dem i har man som småbarnsförälder.
Vi bygger ut huset för att barnen ska få varsitt rum, så det är inget vrålutbygge på något sätt, men jäklar vad det äter pengar. Jag ska börja studera till hösten, och det blir ju ingen människa rik av som du säkert redan vet. Barnen behöver höstkläder, så som långtröjor och byxor, underkläder etc. Ytterkläderna är "kirrade" och jag är supernöjd med klippena!
Jag sitter och filar på en jobbansökan till Maxi för helgjobb för att dryga ut kassan en smula. Vi kommer klara oss fint ändå, men pengar är ett jäkligt stressande ämne för mig. Jag hatar pengar!!
 
(Jag är farbor Joakim) :-)
 
 
Eftersom jag ska pendla til skolan de dagar jag ska vara där, så har vi sålt våran Volvo, idag faktiskt. Vi fick det vi hade begärt för den och allt är frid och fröjd....men vad äckligt det känns. Jag kommer bli låst....vill jag verkligen detta? Är jag verkligen så himla sugen på att plugga? Nu kommer all ångest som en stor flodvåg över mig och gör mig fullkomligt piiseblöt av skräck!
 
Det blev så konkret när bilen faktiskt blev såld. Nu rusar hundra olika tankar i mitt huvud, som tex, tänk om barnen blir sjuka på skolan...hur ska jag hämta dem då?? Ja, alltså, för det första så är Tobbe hemma varannan dag och kan både vabba och plocka upp de små. Sen har jag ju för tusan mina vänner och grannar som är väldigt hjälpsamma såklart. Allt löser sig, det handlar bara om inställningen, men jag är ett planeringsfreak, och just nu har jag mycket lite kontroll. Gillart inte!
Och för sjutton, får vi inte ihop det, så får vi väll fixa en "spruttibangbang-bil", så är det problemet löst.
 
Men detta är en nyttig situation för mig, dock inte jättehälsosam, men nyttig. Jag pressar mig över nya "gränser" som jag är rädd för att kliva över, men om jag nu vill förverkliga min dröm, då får jag fanimej växa upp och bita i det sura äpplet!
 
 
Sant, sant
 
Jag avslutar detta inlägg med ett så klokt citat!
 
Money does not make you happy but it quiets the nerves
~Sean O'Casey

Kommentarer
Postat av: Eva Trillian

Men om vi inte följer våra drömmar kanske vi en dag inte vågar drömma .... och var står vi då!?
Oro har ingen människa blivit lycklig av ;) Och, du vet, 90% av allt vi oroar oss för händer inte!!

Svar: Du har så rätt....som alltid. :-)
Man måste satsa på livet, och nu har jag ju äntligen kommit in för tusan! No looking back!
Anna Forsblad

2012-08-06 @ 10:19:05
URL: http://provtyckningar.blogspot.com/
Postat av: Eva Trillian

Go, Anna, GO! :))
Jag kan ta fram mina pompoms whenever u need ;)

2012-08-06 @ 13:57:45
URL: http://provtyckningar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0