Måste man vara cool när man är 6 år?

 
Kläder, dessa kläder.
 
Jag har börjat att småspana efter nya tröjor och byxor till både Adam och Emma.
Vi var på Torp idag och plöjde igenom alla affärer som säljer barnkläder, men hittade inget som föll i smaken. Jag har även suttit hemma och sufrat på nätets alla barnklädessidor, som jag kunde hitta. Men inget där heller!
 
Jag blir sur och tvär när jag går runt och "drar i trasorna" i affärena.... Varför? Jo, för jag tycker att klädmodet för barn är under all kritik!! De ser ut som små modedockor, som har bråttom in i vuxenvärlden. paljetter till förbannelse, korta kjolar, byxor med låg midja. koftor som värmer.....ja inte vet jag, skulderbladen kanske?
Emma tar visserligen mer än gärna på sig dessa hemska plaggen, men jag VÄGRAR att köpa sån skit till henne. Hon är 6 år....inte 16! Hon ska ha Pippi Långstrump på magen, manschesterbyxor på hösten, långa mjuka klänningar kanske, mjuka brallor etc. Men det är banne mig lögn i helvete att hitta såna plagg till henne. Det slutar alltid med att jag och Emma bråkar med varandra i affärerna. Emma är tokförbannad över att hon inte får den där paljetttröjan och allt annat skit som de tydligen ska ha på sig nu för tiden. Och jag går och muttar över hur bedrövligt klädmodet har blivit. På Stadium finns härliga kläder i den passform att de faktiskt kan hoppa och leka i dem, men då blir det ju också dyrare. Pengafrågan spelar stor roll, och säkerligen inte bara för mig.
En internetsida som heter BonPrix har mjuka goa kläder till barn, så där brukar jag beställa i från. Det verkar som om jag får göra det även detta året. Det som krånglar till det mest är ju då Emmas olyckliga min, när jag kommer hem med "töntiga" kläder, som bara HON måste ha och ingen annan i klassen (vilket inte är sant). "i ett högt och beklagande tonläge".
 
Ja, nu har jag gnällt lite, så nu kan jag gå vidare. :-)
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva Trillian

Läs det här:
http://www.facebook.com/Lindex/posts/10151001881259094
*tummen upp*

Svar: Jag läste detta inlägget strax efter att jag bloggat färdigt. : -) Jag skrev ett mail till ledningen på Lindex och fick tillbaka ett autosvar. :-(
Anna Forsblad

2012-08-09 @ 17:07:10
URL: http://provtyckningar.blogspot.com/
Postat av: Eva Trillian

De har schyssta "töntkläder" på Coop också ;) Höjdarmärket för en liten mode stjärna *inte kanske* - men superskönt för vuxnas ekonomi. D har inte klagat över stövlar o sockar o kallingar mm under alla år ;)

Svar: Javisst ja, på Coop har de ju! Jag bara tänker på mat när jag är där. :-)) De har även kanonbra utekläder också. Det gillas!! :-)
Anna Forsblad

2012-08-09 @ 19:10:28
URL: http://provtyckningar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0