Loppis och mys.

          Loppis och finbesök!
 
Idag var det ju dags för "Barnes Loppis" i stan. Den sträckte sig från Kungstorget ner till SEB-bankens kontor. Det var inte liiite leksaker att titta på vågar jag påstå. :-)
Och mycket fyndat blev det!
 
Detta häringa Barbiehuset till exempel. Går lös på 2000 spänn i en leksaksaffär.
Vad fick vi ge??
Jo, 100 kronor!! Med massa möbler och gubbar till.
 
 
Min vän, Johan, stod och sålde knappar. Man designade egna, och han pressade till dem så att det blev en knapp som man sedan kunde sätta på tröjan, väskan, ja, var du vill. Jättekul!!
 
Så här blev min och barnens. Den ljusblåa har min ödmjuke son gjort....hm.... :-)
 
 
Sofia, min vän i Örebro, bestämde sig för att köra ner till Uddevalla idag för att hälsa på och gå på loppisen. Mycket trevligt!
Efter loppisen, styrde vi vår kos hemåt för matlagning för fy fasen vad hungrig jag blev!
Det märktes att jag inte var särskilt van vid att laga mat till 10 personer.... Fia fick hjälpa till en smula. :-) Hon har fyra barn, så henne spagettimått ser något annorlunda ut. Ha ha ha!! Ja, mätta blev vi alla!
 
Sofia, den vänliga själen, tog diskberget medans jag bakade kladdkaka.
 
 
Medans barnen väntade på fika, så blev det några studs i studsmattan.
 
 
Efter fikat, så var det dags för familjen Granstedt att hoppa in i Cryslern för en resa tillbaka till "Gnällbältet". Hoppas den går bra, för de åker nog nu i skrivande stund.
Det var, som alltid, väldigt kul att träffa dig, Fia!!
 
Får jag presentera!
 
ANTON
 
 
WILMA
 
 
ELIAS OCH NELLY
 
 
Hej då! Vi ses en annan dag!
 
 
 
 
Jag och barnen fick ordna om i deras rum på kvällen, för att kunna få plats med de nya fynden, och det blev mycket bra! MEN vi är rörande överens om att det ska bli väldigt skönt när utbygget är klart, så de kan få varsitt rum.
 
Nu blir det en väldigt lugn kväll i soffan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0