Iron Maiden i öronen, och "Klara, färdiga, spring!"

Ikväll fick jag ett infall!
 
Det blev en jogging/promenadtur ner till Jordfall. Det är cirka 5 kilometer tur/retur.
Jag har legat av mig det sista, så några promenader i rask takt har det inte blivit. Men ikväll, då kliade det i mina ben så mycket att jag var bara tvungen att komma igång!
 
Så jag dammade av mina träningskläder och skor, laddade iPoden, och drog! Jag sprang 500 meter, sen höll jag på att kola. :-) Det fick bli promenad i rask takt en lååång bit innan hållet i sidan gav sig. Herregud, vad fort flåset minskar när man slarvar. Men så är det med motion och självkänsla. Det måste underhållas!!
 
 
I kväll hade jag Iron Maiden, Nightwish och Haddaway som kickade igång mitt adrenalin!
 
Det som är både härligt och jobbigt i en mix, är alla tankar och dess känslor som smyger fram när man traskar för sig själv.
Men det är nyttigt, man måste rena lite skulle man väl kunna säga. Jag får klarare tänk på så sätt.
Jag funderar en hel del när jag är ute och "ränner".
 
Sen tränar jag på min hållning också. Jag lånade en jättebra bok på bibblan, om, ja typ att vi lever annorlunda nu än vad vi gjorde förr. Kvinnor är inte hemmafruar i den utsträckningen längre, men vi har fortfarande kvar de uppgifterna som kom med den titeln + vårat arbete. Ja, i alla fall, så var det övningar i boken om bra hållning. Hållningen avslöjar hur man ser på sig själv etc etc. Mycket bra bok!! (men jag kommer ju inte ihåg vad den hette).
Jo, så jag håller på att träna på att sträcka på mig!
 
 
Sen är jag väldigt nervös inför skolan. Jag vet så väl att allt löser sig, och gör det inte det, så hämtar jag hjälp.
Men det är väldigt pirrigt!
 
Hua!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0