En hektisk men ack så bra dag!

Takläggning och barnpassning!
 
Dagen började med att två små kids, Signe och Sara, stog i dörren klockan 06.30 med John Blund-grus i ögonen och nallarna i högsta hugg. :-) Signe och Sara bäddade ner sig i våra soffor och startade dagen med "Tingeling" tillsammans med Adam och Emma.
 
 
Jag fick superbra pennor utav mamman Lena! Bläckpennor som man kan sudda ut. Inför skolstart är dessa perfekt! Tusen tack Lena!
 
Det blev mycket lek och bus under dagen, men när energin tog slut så gick alla barnen in på studsmattan med kudde och filt, böcker, vatten och chips. Och där var dem....i två timmar! Sara höll nästan på att somna men vaknade till när Signe började hoppa studsmatta. :-)
 
 
Medans jag såg till att barnen hade det bra, så skötte jag marktjänsten för Tobbe och Björn, som la om vårat tak. Vilken klippa Björn är! Han kom tidigt på morognen och åkte hem sent på kvällen! Du är till stor hjälp!
 
 
Tobbe gjorde en mycket bra tegelpanne-rutchkana, så jag tog emot pannorna och staplade och de splockade av från taket. Mycket smidigt!
 
Isoleringsdags!
 
Tjärpappsdags!
 
Senare på dagen kom Monica och Micke och hjälpte till! De bar, och bar, och bar... :-)
 
Tobbe och Björn grejade på taket och Micke, som inte är jättepolare med höjder, fungerade som moraliskt stöd, och tipsrådgivare. :-)
 
Efter att Signe och Sara hade åkt hem och brorsan fortfarande var på kalas, så passade Emma på att sola på isoleringen (som ni ser, är inplastad). :-)
 
 
Nu kanske du tänker: "Vad tusan är detta?" Detta är min fot....som fick en spik i sig. AJ!!!
 
 
Lite vila måste man ha!
 
 
Här har vi Monica och Micke!
 
Det var för väl att Mattias kom!! Nu fick Emma någon att leka med! ;-)
 
 
Senare på kvällen kom barnens kusin Johanna, med bulle i ugnen. Traktorföraren heter Ludwig och han ÄLSKAR chips!! :-)) Gullunge och gullmamma!! Med sig hade dem pappa Anders som klev upp på taket och började spika!
 
 
Här har vi Tobbes ena storasyster Annica! Fast vi kallar henne faster Nicka! Eller som barnen sa när de var mindre, "saster" Nicka. :-)
 
 
Ludde ville också studsa lite! :-)
 
 
Ja, herre jösses vilken dag! Solen sken oavbrutet, vi hade vänner hemma hela dagen och alla var friska och glada!
Jag vill passa på att tacka Maria för att du hjälpte till att leka taxibolag åt Adam när jag inte lyckades få tiden att räcka till!! Det var guld värt!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0