Björnjakt!

Morgonen började så himla knas, eftersom jag fick magkatarr. Men efter en dags vila och en go middag och lite magmedicin, så var jag good to go.
 
Emma och jag bestämde oss för att ge oss ut på björnbärsjakt! Sagt och bestämt!
Vi drog på oss våra stövlar och regnjackor (för det regnade, men vem bryr sig liksom, som Emma sa.)
Hon valde att cykla och jag promenerade. Med oss fick vi ju såklart med oss en burk som vi skulle ha våran skatt i.
 
Vi behövde inte gå så långt, kanske 500 meter, sen öppnade sig ett hav av björnbär! Herrejösses! Vi plockade och plockade!
Till slut blev burken full så jag sa till Emma att "Nu kan vi ju inte plocka mer". Men Emma, min positiva lilla tjej, tog ett strå och log mot mig "Men mamma, man kan trä björnarna på strå vettu". :-) Så var det "problemet" löst.
 
Här har vi Emmas gosenalle, Lalla. Hon har hängt med Emma ÖVERALLT sen hon var 6 månader. Hon luktar lite "funky", men Emma älskar henne!! Så hon fick sitta i luvan  så hon kunde se bra. :-)
 
 
Här försöker vi oss på att ta ett "gruppfoto". :-)
 
 
Efter 1 timmes plockande så fick vi småskynda oss hem, för Emma behövde en toa, och det fort! :-)
 
Väl hemma, så hade kissenödet gått över, så vi traskade upp till våra goa grannar, Ulrika och Jörgen, för att ge dem lite björnar.
 
Väl hemma så möttes vi av våran mästerbagare till son, som hade gjort chokladbollar till lördagsmyset.
Smaskiga till tusen!!
 
Nu återstår ätandet av björnbär, plommon och chokladbollar!!
 
Värre kan man ha, eller hur!?
 
 

Kommentarer
Postat av: Zofie

Vad ska ni göra med alla bär? Sylt kanske?

Svar: Nix pix. Vi mölade i oss dem på stört! :-)
Anna Forsblad

2012-08-18 @ 19:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0