Mitt nya lyckorus!



Japp, jag pratar om zumba! Jag blev helt såld på den träningen.
Fy fasen vad roligt det var! Jag fick träna min kropp OCH dansa som jag älskar så in i bänken!
Sen hängde jag inte med på alla steg, men jag gjorde jättebra ifrån mig tycker jag. Det enda kravet tränaren hade på oss, var att om vi inte hängde med på stegen, så skulle vi röra oss ändå. Och det mina vänner, gjorde jag!

Ha ha ha!! Det är en bra träning om man är lite osäker på sin kropp och kanske inte riktigt gillar den. Man lär känna den på ett annat sätt. Sen ser man alla andra kämpa med stegen och alla är lite stela till en början, men efter cirka en kvart in på träningen så rörde alla sig som katter och verkligen kämpade!
Men jag märkte att det är jätteviktigt att dricka med jämna mellanrum, och andas riktigt.

En timme håller träningen på och efter tio minuter så kändes det som om vi hade tränat en halvtimme. Så någon semester är det INTE!

Jag tyckte denna träningen passade mig bra för jag behöver bli mjukare i min kropp, samtidigt som jag blir så glad och mår så himla bra av att dansa!

Våran tränare/instruktör hade en otrolig energi som smittades av till gruppen. Hon hade alltid ett leende på läpparna och berömde oss. Men det gick inte att fuska! Vi skulle göra en övning när vi ställer oss bredbent och går ner som om man skulle plocka upp något på golvet. Detta gjorde jag men inte så långt ner, för jag tänkte att jag kan väl mygla lite.... Aa, eller hur!! Hon pekade på mig med ett stort leende och pekade bestämt ner mot golvet. Jaha, det var alltså bara att pressa lite till och skaka rumpan mera. Ha ha ha!!

Jag har en mycket bra taktkänsla och snappar upp snabbt hur stegen ska vara, men detta var en utmaning, gott folk!

Åh, önskar att klockan kan bli 16.30!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0