Helgens bravader

I fredags arbetade jag som vanligt och livet lunkade på som vanligt. Kvällen kom och det var dags för Adam och Emma att gå på Halloween-disco. Det stylades och fixades, glitter prydde badrumsgolvet efter Emmas glitterspray. Sen var det dags att åka. Det var fortfarande ljust ute.
Discot var en hit! Adam dansade tryckare med en av sina klasskamrater. De stog helt ensamma mitt på dansgolvet medans alla andra tittade på. Det var bara de två som vågade. Adam är inte feg direkt!
Naturligtvis blev de vinnare och fick ett pris.

Klockan gick och det var dags att åka hem. Nu var det svart som natten ute och regnigt. När vi har kört en pyttebit på vägen, så dör mitt ljus på bilen. Jäklar vad rädd jag blev! Jag lyckades hitta en avfart där jag kunde komma undan och ringa efter hjälp. Tobbe var ju narutligtvis inte hemma, så han kunde vi stryka från den listan. Men Monica kom och hjälpte mig att lotsa mig hem. Sicken tur!!

Vi fortsatte vårat fredagsmys hemma.

Lördagen började bra. Jag gjorde om i barnens rum för att de skulle få lite mer sitt eget. De delar fortfarande rum och kommer göra det ett tag till.

På eftermiddagen började jag känna mig skum i kroppen. Mådde illa och hade känningar av att min urinvägsinfektion inte hade gett sig. Det fick bli en tur till akuten. Mina prover skickades till labb och svaret får jag på torsdag. De vet inte riktigt vad som är fel, men vi får se. Jag skulle bahndlas som om jag hade urinvägsinfektion i alla fall.

Flabbet växte i mig när läkaren kommer in i rummet och presenterar sig. Han hette Apu!! För er som tittar på The Simpsons vet att han som arbetar i näraffären i den serien heter Apu. Repliken "If you survive, please come again" ploppade upp i skallen på mig!

Passande, eller hur? :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0