"Resan är målet"

Jag har haft en otroligt go lördag!

Barnen skulle till sin mormor denna helgen för massa julpyssel, bak och annat mys tillsammans med sina kusiner.

Tobbe och jag bestämde oss för att göra det vi båda tycker jättemycket om..... sätta oss i bilen och bara köra.

Inte till något speciellt mål utan åka runt och kika på nya ställen, hitta nya vägar och det viktigaste, att PRATA

med varandra ostört. Att få en ordetnlig inblick i varandras liv är jätteviktigt. I vardagen blir det snabba kast vid

spisen/matbordet om barnens skola, fritids, dans. Lite om hur varandras dagar har varit etc. Plastigt kan man väl

säga. Vi hinner inte eller orkar för dne delen att helt och hållet lyssna med båda öronen.

Så denna lördagen var guld värd.


Vi åkte till Sportshoppen i Grebbestad för lite inköp av tröjor och en jacka till mig som jag ska ha på jobbet.

Bara att kunna gå i lugn och ro och dra i lite klädtrasor, prova, känna efter ordentligt....ja, oj så gott!

Bara denna ljuva tystnaden som kan infinna sig i bilen.... ohh, mina öron uppskattade det nog till fullo. :)

Nu har Tobbe åkt till Trollhättan för att mingla med hans pluggpolare från Göteborg (de pluggade till lastbilskort).
Jag, ja, jag sitter i min one piece framför brasan (som Tobbe tände åt mig), och slappar for real kan man säga!

Helt ensam hemma..... Det mina vänner, händer inte allt för ofta!


Kommentarer
Postat av: sofia

Mysigt att åka bil. Håller helt med om det. Det gjorde jag och Stefan en del innan barnen. men nu var det väääääldigt länge sen. :)



Och att få vara helt själv hemma, det är lyx det!

2011-12-03 @ 19:05:22
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Eva

...och sen blev det tyst på bloggen för julen tog över ;-)

Önskar dig och de dina en Riktigt God Jul!

Stor kram!

2011-12-23 @ 12:23:39
URL: http://provtyckningar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0