Jul, jul, strålande jul! Eller?

Nu är julafton här, och allt går i rött, granen är klädd och jag sitter i min varma goa soffa och lyssnar på mina barn när de diskuterar om Tomten kommer. De funderar på om de har varit tillräckligt snälla i år. (Och det har de) :)

Varje jul så tänker jag på alla barn som inte har detta previlegium att ha en gran, en varm soffa, lite klappar under granen.... Alla dessa barn som dess värre har föräldrar som kanske inte borde ha blivit just det, föräldrar.

Barn som förknippar julen med allt annat än glädje.
En tanke räcker inte, det gör inte en människa glad, men vad tusan ska man göra?
Alla barn har rätt till en härlig jul....ja, till en bra uppväxt överlag.

Hur blev det så att vissa är föräldramaterial medans andra inte ens kan ta hand om sina dammråttor?

Kommentarer
Postat av: Eva

http://vitjul.se/Det-har-ar-vit-jul/

God Jul!

2011-12-24 @ 10:35:39
URL: http://provtyckningar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0